Tuesday, November 2, 2010

AL-KISAH INI HARI SELASA 2HB NOV

hari ni aku da janji dgn akak aku nak hantar kereta dia masuk workshop
so pagi td aku hanta dia pegi keje then aku amk kete dia
930 pagi aku ke workshop smpai kol 12tgh hari siap

pastu aku pegi kua lunch dgn member aku kol 1-2ptg sbb pastu aku nak balek kampus nk amk buku dan slip exam so alang2 aku kua la lunch dgn mmber aku tu
ako makan nasik ayam dia makan sizling yee mee kwn dia lak makan nasik goreng ayam
kwn dia tu panggil aku abg comel haha abg kay..adoihhh dia ckp aku comel betul betul face to face
berani betul dia huhuhu msti kwn aku sorg lg tu jeles kan huhuhu

pastu aku aku balek kampus buat ape yg patut
rumate aku 1st day exam hari ni
aku tnya dia mcam mana exam td? mengiling plak kepala dia huhu..ape2 pun dia da cube yg tbaik...
then aku da amk buku aku kat bilik aku pegi fakulti utk amk slip exam..
lepas amk slip exam aku tsrempak dgn mmber2 yg aku salu lepak..
dorg duk buat tutor diskrit nasib la ako tak amk paper tu huhuhu..
waktu jam baru pkol 3 then ako nak amk akak aku dia blek keje kol 5
so aku lepak la sampai kol 4 sbb malas da nk balek umah pstu pegi amk akak aku lak..
so ako lepak bajet2 timing lebey kurank 1 jam smpai kat ofis akak aku..
lebey kurank 45mint aa smpai dgn jem sket huhuhu..
da pkul 5 akak aku SMS lak ade keje lagi tak bole balek agi..
menunggu la aku kat lobby ofis tu..

penat sungguh rasa hari ni..da la smlm 1 hari kat bengkel jgak kete aku msuk workshop gak..
so tetibe dpt call dr sorg mmber aku ni dia hrtu ada tnya aku free tak hari ni..
aku ckp tak la sbb da janji dgn akak aku nak bawak kete dia pegi workshop..
dia mntk tlg amk dia kat bkt jalil kol 5 dia smpai..
aku ckp tak bole la sorry kol 5 nk amk akak aku balek keje..
then tetibe kol 6.15 dia call akuh ckap dia tertelepas hentian serdang yang berdekatan upm..
sbb dia tido then dia tejaga da dekat plaza tol sungai besi dia igt ramai org turun situ dia pun turun igtkan bukit jalil..
biasa la mamai kan baru tjaga dari tido
dia call aku cakap sesat ni taktau mana mana..
then dia da buntu..dia mntak tlg aku amk tp ako sungguh kepenatan..
aku baru je smpai rumah time tuh (maaf kerana terpaksa menipu kau dan kawan aku..mereka ni sume kawan baik aku tp aku terpaksa menipu sbb aku sgt2 penat hari ni hadap jalan yg jem dr pagi anta kakak aku pegi ofis dan time balek umah)
kalau nak pegi sana jalan lagi lah jem dan waktu org balik keje plak tu..
aku bukan taknak tolong tapi maafkan aku kerana menipu kau dan kawan kau..
tp alhamdullilah kawan yg aku tipu tlg dia bagi nombor abg teksi utk ambil dia kat pelusuk mana tah hahahaha...
tapi penangan ayat last skali sblm kawan aku letak fon tak dpt ku lupakan "TAKPELA KALAU TAKNAK TOLONG" dengan nada yang tinggi sekali..fuhhhh sabar je lah aku tahu dia ni jenis "hot temper"
ape2 pun dia dah selamat sampai ke destinasi pd waktu maghrib
aku teharu jgak sbb dia text aku mintak maaf kerana terkasar tadi
nasib baik dia berbuat demikian aku respek lagi lah dia

maafkan aku kerana terpaksa menipu korang..bukan niat aku tp untuk senangkan cerita..
maafkan aku tidak lah kejam n sezalim yg korg anggapkan setelah bace blog ni..
tapi tolonglah faham situasi aku masa tu...

ada waktu aku kelapangan pasti aku akan menolong kau wahai sahabat :)~

No comments:

Post a Comment